Organisasjoner > Skogeierforbundet
Under næringskomiteens høring på Stortinget fremkom det lite nytt. Verdikjeden skog representert ved Carsten Dybevig fra Treforedlingsindustriens bransjeforening var tydelig på at konsesjonsloven må endres nå.
(Skoginfo)
[12.05.2017 01:11]
Skogeierforbundet med innspill til revidert nasjonalbudsjett 2017.
Les mer »
Norges Skogeierforbund deltok forrige uke på høring om revidert nasjonalbudsjett 2017.
(glommen-skog.no) |
Konsesjonsloven videreføres.
Les mer »
Norges Skogeierforbund er glad for at det nå er bred politisk enighet om å videreføre konsesjonsloven, sier administrerende direktør i Norges Skogeierforbund, Erik Lahnstein.
(bsnett.no) |
Går mot rekordår i skogbruket.
Les mer »
BØ/SKIEN: Skogbruket opplevde et rekordår i fjor. Så langt i år går det mot enda en ny rekord.
(NRK no Innenriks) |
Nå kan du motta Skogeierforbundets nyhetsbrev.
Les mer »
Ønsker du å motta Norges Skogeierforbunds nye nyhetsbrevet på mail?
(Viken Skogeierforening) |
Kapitalskog og merverdiavgift.
Les mer »
Hvordan påvirker endringen av det skattemessige virksomhetsbegrepet i skog det avgiftsmessige virksomhetsbegrepet? Dette spørsmålet stilte Skogeierforbundet Finansdepartementet i januar, nå foreligger svaret.
(glommen-skog.no) |
Skognæringen gleder seg over utredning om jernbanetransport.
Les mer »
Skognæringen har laget en analyse som viser at samfunnsnytten er stor av å investere i bedre godsframføring på jernbanen, slik regjeringen foreslår i forslaget til ny Nasjonal transportplan.
(Hamar Arbeiderblad) |
Ulveforslag opprører bønder og skogeiere.
Les mer »
Regjeringens forslag om endringer i naturmangfoldsloven er politisk narrespill, mener Norges Bondelag. Også Skogeierforbundet er kritisk.
(Romsdals Budstikke) |
Jubler for elektrifisering.
Les mer »
- 6,5 milliarder i den nye nasjonale transportplanen åpner for sømløs, fleksibel og effektiv godstransport. Dette er en historisk nyhet - skogbruket har fått det de har bedt om, uttalte Tor André Johnsen .
(glommen-skog.no) |
Solørbanen blir elektrifisert.
Les mer »
Onsdag ble det kjent at Solørbanen blir elektrifisert. Regjeringen legger inn 6,5 milliarder kroner i nasjonal transportplan til satsingen på godstransport gjennom Solør. Skognæringen jubler over nyheten.
(isolor.no) |
Godspakke til Innlandet gler skognæringa.
Les mer »
Om lag 6,5 milliardar kroner i den nye transportplanen skal bidra til å kutte reisetida kraftig for godstransport på jernbana mellom Kongsvinger og Hamar.
(Fjordabladet) |
Jubel for skognæringen: Milliardsatsing på Solørbanen.
Les mer »
KONGSVINGER: Om lag 6,5 milliarder kroner i den nye transportplanen skal bidra til å kutte reisetiden kraftig for godstransport på jernbanen mellom Kongsvinger og Hamar.
(Glåmdalen) |
Påmeldingene tikker inn til fakkeltoget.
Les mer »
Knut Arne Gjems i NJFF er glad for den store interessen rundt mandagens fakkeltog i Oslo. Fakkeltoget for en demokratisk ulveforvaltning trekker folk fra store deler av landet, og nå er programmet for kvelden klart.
(isolor.no) |
Presentasjon fra ulvemøte 17. januar -17.
Les mer »
KLD har et større juridisk handlingsrom i ulvesaken enn det statsråden legger til grunn. Departementet burde også vurdert skadepotensialet på andre interesser enn husdyr- og tamreinnæringen.
(Utmarkskommunenes Sammenslutning) |
Ulveseminar: Regjeringas juridiske handlingsrom i ulvepolitikken.
Les mer »
Timer før statsråd Helgesen går på Stortingets talerstol vil vi vise at det er mulig for regjeringen å følge opp ulveforliket dersom det er politisk vilje.
(Bondelaget Møre og Romsdal) |
Ulv des 2016/jan 2017 - dagbok.
Les mer »
Som dei fleste nå veit er nyhetsbilde fullt av stoff rundt Klima- og Miljødepartementets avslag på uttak av eller rettare sagt freding av 4 ulveflokker som både rovviltnemnda og Miljødirektortatet hadde godkjent.
(NSG - Norsk Sau og Geit) |
Tar ulvegrep.
Les mer »
Stortingsrepresentant Anders B. Werp forventer bedre ulvesamarbeid fra grunneierne.
(BygdePosten) |
Helgesen prøver å inngå forlik på ulveforliket.
Les mer »
Det finnes ikke et logisk mål for bestandsstørrelse for ulv som alle parter i rovdyrkonflikten kan diskutere seg fram til og bli enige om. Stortinget gjennomførte derfor en omfattende behandling og forhandling og vedtok til slutt et ulveforlik.
( Skoginfo) |
Krever storsatsing på gods.
Les mer »
Noen få ekstra svinger og litt modernisering av jernbanen vil gi store gevinster for eksportnæringene, mener LO og NHO.
(ANB Siste) |
|Om Viddi.no | Kontakt oss på support (a) viddi.no | Copyright® - 2006 Viddinews AS |